srijeda, 3. listopada 2012.

‘Psihopati su iznimno šarmantni i uvjerljivi. Ne dajte se zavarati. To su najopasniji ljudi koje ćete sresti!’


‘Psihopati su iznimno šarmantni i uvjerljivi. Ne dajte se zavarati. To su najopasniji ljudi koje ćete sresti!’

Autor: Tanja Rudež
Objavljeno: 30.09.2012
 
 
 
Dr. Kevin Dutton je za svoju novu knjigu proveo nebrojeno puno sati s poremećenim ljudima i zaključio da su oni majstori zavaravanja. Učinit će sve samo da se ne izlječe
Norman Bates, Hannibal Lecter i Freddy Krueger ozloglašeni su psihopati s velikog ekrana koje smo upoznali u filmskim hitovima “Psycho”, “Kad jaganjci utihnu i “Strah u ulici Brijestova”. No, nisu svi psihopati masovni ubojice, siledžije i kanibali. Mnogi čak nisu ni kriminalni ni nasilni.
Psihopatske tendencije pokazuje jedna od 100 osoba, uključujući liječnike, vojnike, bankare pa čak i svećenike. Zapravo, kad se odmaknemo od stereotipa, od psihopata društvo može profitirati, pa čak ponešto i naučiti, tvrdi poznati britanski psiholog dr. Kevin Dutton u svojoj novoj knjizi “The Wisdom of Psychopaths: What Saints, Spies, and Serial Killers Can Teach Us About Success”.

Rak osobnosti

Iako će ova provokativna knjiga biti objavljena tek sredinom listopada, članak o “Wisdom of Psychopaths” pročitala sam u časopisu Scientific American još prije ljeta.

Google oglasi

Zaintrigirao me pa sam se odmah obratila Duttonu s molbom za intervju.
Kevin Dutton (45), psiholog sa sveučilišta Cambridge i Zapadna Australija u Perthu, odgodio je intervju za jesen pa smo naposljetku razgovarali prije nekoliko dana.
Zašto ste napisali “Wisdom of Psychopaths”, upitala sam Duttona na početku razgovora.
- Napisao sam tu knjigu prvenstveno kako bih demaskirao neku vrstu mita koji ljudi imaju o psihopatima. Većina ljudi misli da su svi psihopati zli i ludi. No, to je površan uvid, što ću dočarati usporedbom s Marsovcem koji dođe na Zemlju i zaposli se u bolnici na odjelu gdje se liječe svi problemi povezani s izloženošću Suncu. Neki imaju rak kože, drugi su izgorjeli tijekom sunčanja, treći su dehidrirali pa će Marsovac odmah pomisliti da je Sunce jako štetno. No, mi znamo da je Sunce korisno, a postaje štetno tek kad smo izloženi velikim dozama njegovih zraka. Slično je i s psihopatijom. O tome govori moja knjiga: na visokoj razini, psihopatija je rak osobnosti, ali na niskoj razini neke psihopatske karakteristike mogu biti korisne - rekao je Dutton koji je svoj interes za psihopate spoznao tijekom rada na svojoj prvoj knjizi “Flipnosis”.

Genetska komponenta

- Tijekom istraživanja za tu knjigu neko vrijeme proveo sam s vodećim svjetskim prevarantima. Ti su momci bez ikakve sumnje psihopati: vrlo bezobzirni i bezosjećajni, bez osjećaja savjesti, no istodobno vrlo šarmantni. Bili su pravi majstori u zavaravanju sugovornika - prisjetio se Dutton, koji je dio istraživanja vodio u Broadmoor Hospital. Riječ je o strogo čuvanoj psihijatrijskoj bolnici u Berkshireu u čijem je sklopu Paddock Centre, odjel s pacijentima s teškim poremećajima osobnosti. - Ponekad kažem da je to jedno od najopasnijih zdanja u Zapadnoj Europi. No, imao sam sreće da sam mogao kretati se u Paddock Centreu i družiti se s tamošnjim pacijentima. Umjesto uznemirujuće, sve je prošlo dobro - rekao je Dutton.
Zanimalo me rađaju li se ljudi kao psihopati ili to postaju.

Nema komentara:

Objavi komentar